Top 13 metode de promovare start-up în primul an de activitate

//Top 13 metode de promovare start-up în primul an de activitate

Top 13 metode de promovare start-up în primul an de activitate

E gata SRL-ul, ideea o ai demult.

Și acum ești ca un vapor lansat la apă, cu 1 zi de activitate și titulatura de start-up și viață de antreprenor. În caz că nu știai, start-up poți să fii și după 5 ani de activitate și după 10, atâta timp cât ai câteva elemente care definesc o astfel de afacere. Adică nu vârsta te face să ieși din denumirea de start-up, ci felul în care faci afaceri. 

În acest articol o să adunăm, din experiența noastră de 5 ani în afaceri și acum cu o nouă companie la început de drum, din cărți, seminarii, de la speakeri și pentru că am dat cu capul, 13 lucruri pe care să le faci în promovare, start-up fiind și având nevoie de expunere, clienți și succes. 

Am ales să fie 13 pentru că vrem să îți împărtășim o părere și sperăm să o crezi și tu: în afaceri nu există noroc sau ghinion, există muncă și cât de bine te organizezi. 

Metode necesare de promovare start-up în primul an

Pasul 1: Spune la lume că exiști în offline

Sunt doi pași în povestea asta de a promova start-up-ul tău. Începem cu partea de offline pentru că o poți face din secunda în care mergi spre registrul Comerțului să scoți actele.

Începi să te folosești de tot ce ai ca să te prezinți ca antreprenor. 

Metoda 1: Recomandăm să ai cărți de vizită, clasic. Dar mai ales recomandăm să te prezinți deja ca Z, de la X. Ionuț, de la Tricotaje srl. Și aici ne referim la orice nouă cunoștință, dar mai ales la cunoștințele vechi. Toată lumea, repetăm , TOATĂ lumea care te cunoaște trebuie să știe ce oferi. Nu doar o dată am auzit povești despre mese în familie la care cineva afla că altcineva presta un serviciu dar nimeni nu a știut, ba mai mult, au cumpărat din altă parte. Fii mândru, experimentează și chiar dacă riști să oferi servicii pro bono la început cunoscuților, cere măcar ca ei să dea mai departe vorba. Așa, din 20 de oameni  care te știu pe tine vor mai afla 20 ce faci. 

Metoda 2: Am stabilit că trebuie să SPUI ce faci. Din momentul 2 trebuie să începi să ARĂȚI ce faci. La Metoda 2 punem COLANTAREA mașinii, bicicletei sau a rucsacului. Adică ce te duce să ducă și vorba de tine. Pune neapărat pe grafică în clar numărul de telefon, ce faci și site-ul. Și pune-le acolo unde le vede lumea, pe laterale când stau lângă tine la semafor sau pe spate, nu pe capotă. 

Metoda 3 și 4: Arată ce faci și acolo unde o faci. Aici ne referim la a deveni un punct pe hartă pentru vecinii tăi și trecători. 

Asta poți face prin a aplica pe geamuri sau pereți cele 2 recomandări de promovare destul de ieftine în comparație cu ce pot să îți aducă: window graphic și bannere. 

Window graphic poți să pui pe geamul casei în care locuiești, chiar dacă acolo faci sau nu respectiva afacere. Notează din nou, în clar, numele, numărul de telefon/site și CE FACI. 

Iar bannerul, recomandat din nou, indiferent dacă unde stai prestezi sau nu serviciul, este o altă metodă să STRIGI că exiști. Pune-l pe fațadă, pe gard, pe orice, doar să fie de calitate, ca să nu îți strice imaginea. Și să fie clar. 

Vezi oferta noastră pentru: 

Metoda 5: Oferă reduceri companiilor ca tine și celor mai mari ca tine, pentru că ai nevoie de prieteni și ai nevoie de expunere. Așa că Like la tot ce fac, ține aproape antreprenori cu viziune ca a ta și învață de la cei care au reușit deja și îți sunt model. Nu trebuie să știi marketing sau PR sau vânzări neapărat, trebuie să fii atent. 

Metoda 6: Poartă afacerea ta și poartă-te așa cum vrei să fii cunoscut. Iar asta înseamnă să pui pe hainele tale alături de firma lor și firma ta. 

Și să alegi o cauză socială la care să contribui, nu doar pentru a fi scutit de impozite, ci pentru că suntem toți parte dintr-o comunitate și e datoria noastră să ne purtăm așa cum ne dorim să fim tratați. Sponsorizează o școală, un eveniment, un meci, ceva care să arate că îți pasă, că ești acolo și asta va avea efecte și asupra afacerii tale.   

Metoda 7: Nu ne spune la nimeni, dar am aflat din ceva cărți de guerilla marketing că cel mai ieftin tip de reclamă e cel pe care îl faci pe drum. Și de la un sticker în metrou, pe stâlpi, la băi și în orice loc unde e publicul tău țintă ajută ca numele tău să intre în capul lor. Doar fii sigur că te pot căuta doar cei interesați de servicii.

Vezi aici ce ofertă avem la stickere și autocolante decupate deja.

Metoda 8: Refă legătura cu toți colaboratorii sau cunoscuții sau cei ce există deja local. Adică mergi să te prezinți ca de la afacere la afacere, la toți vecinii tăi. Nu se știe niciodată când un vecin cu coafor are nevoie de serviciul tău de curățenie. Și tot așa. Ca să nu uite în secunda 2 ce ai vrut de la ei, poți să le duci un dar simbolic. 

Vezi oferta noastră de materiale promoționale inscripționate UV. 

Metoda 9: Decât să stai, preia lucrări la firme sau persoane care îți pot face recomandări mai departe și lucrează pe baza asta, de barter cu recomandare. Dacă nu prestezi serviciul pentru care există firma, nu prea are sens să ai firmă și nu ai o afacere, ai un hobby. 

Așa cum vezi, multe din metode sunt offline la început, sau cel puțin sunt cel mai simplu de realizat. 

Pasul 2: ONLINE Spune la toată lumea că exiști în online

Metoda 10: Ne referim prima dată la profilul tău personal, nu la cel al companiei. Anunță pe paginile sociale, treci la status, pune poze cu noua firmă. Să afle de la mama, tata, prietenii de liceu, de grădiniță, la vecini și toată lista ta CE faci, DE CE faci și că pot apela la tine. 

Metoda 11: Pagină dedicată afacerii tale, care să aibă neapărat: același nume cu site-ul, dacă ai unul. Să spună exact CE FACI. Dacă produci ace, nu denumi pagina Acusera, că nu va știi nimeni să apeleze la tine dacă vrea ace. Caută denumirea liberă cea mai evidentă Producător ACE sau Acul Tău sau ceva asemănător. 

Pune ca poză profil și header la Facebook un produs al tău. Pune un video pentru și mai mult efect. Și ia-ți timp să completezi acele rubrici de Servicii, About us etc. Și mai ales, include pe pagină Tab de Reviews și roagă prietenii care au încercat serviciile tale și te cunosc să lase un review. 

Gândește-te doar cum reacționezi tu când cauți ceva și faci comparație între o firmă cu și una fără review-uri. 

Metoda 12: Postează acolo unde e publicul tău, căci dacă majoritatea clienților tăi sunt tinerii de până în 20 de ani, pe Facebook pierzi vremea. Treci pe Instagram sau Snapchat, pe Youtube sau alte platforme preferate de ei. Și postează acolo măcar 1 post cu fiecare din serviciile tale. Clar și cu răbdare, pune cap la cap un mic text care spune ce oferi și de ce tu și nu alții. Nu ajunge o poză și un hashtag. 

Metoda 13: Interesează-te ce înseamnă să dai CLAIM la Google my business și să începi să apari pe hartă la orice căutare locală sau pe domeniul tău. 

Cam asta ar fi o listă de NECESARE în promovare start-up în primul an. E greu și ai multe de făcut, dar cu fiecare nou task sau job pe care îl faci, adu-ți aminte să încerci și una dintre aceste metode, ca să continui să exiști. 

Uneori, la început orice afacere merge bine. Important e să supraviețuiești. Vezi la final de articol cum te putem ajuta noi la printaricolantori.ro

NOTA: Ce este un start-up:

Așa cum spuneam, start-up poți să fii și la 10 ani de activitate. Pentru că, așa cum spune startups.co.uk, dacă fondatorii și majoritatea angajaților sunt parte din familie, toate fondurile ce se rulează și sprijină firma vin tot din familie, are energie, lucrurile se schimbă repede și țintește spre extindere. 

În 1976 Steve Jobs și Steve Wozniak au fondat ceea ce este considerat primul start-up:  Apple. Într-un garaj din California. Ajungeau la miliarde zeci de ani mai târziu. 

Astăzi, în cultura lui 2019, un start-up poate să ajungă la cifră de afaceri de miliarde de euro în unul sau doi ani. 

Dar numai pentru că accesul la informație, reclamă, expunere și globalizare permite o viteză mult mai mare de acces la resurse, la clienți și la bani. 

 

Mult succes și vouă.

Și de la idei, la tot ce vrei, te putem ajuta și noi pe drumul acesta al creșterii. Să spunem împreună ”Aici se fac afaceri bune”, vrem să oferim cât mai multe servicii la un loc pentru companii care caută produse pentru promovare, servicii cu mașini profesionale, la standarde înalte și cu prețuri rezonabile.

Pentru că așa merităm toți și așa ar trebui să funcționeze România!

De la idei la tot ce vrei, poate te mai inspiră:


Echipa printăricolantari.ro!

telefon: 0774 985 656

contact@printaricolantari.ro

By |2019-12-12T18:23:45+02:00august 14th, 2019|blog|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment